L'efficienza energetica duveria registrà quest'annu u so prugressu u più debule in una decina d'anni, creendu sfide supplementari per u mondu per ghjunghje à l'ubbiettivi climatichi internaziunali, hà dichjaratu l'Agenzia Internaziunale di l'Energia (IEA) in un novu rapportu ghjovi.
L'investimenti in calata è a crisa ecunomica anu rallentatu marcatamente u prugressu in l'efficienza energetica quest'annu, à a mità di u ritmu di miglioramentu vistu in i dui anni precedenti, hà dettu l'IEA in u so rapportu nantu à l'efficienza energetica 2020.
L'intensità energetica primaria mundiale, un indicatore chjave di l'efficienza di l'attività ecunomica mundiale cù l'energia, duveria migliurà di menu di l'1% in u 2020, u tassu u più debule dapoi u 2010, secondu u rapportu. Stu tassu hè assai inferiore à quellu necessariu per affruntà cù successu u cambiamentu climaticu è riduce l'inquinamentu atmosfericu, hà dettu l'IEA.
Sicondu e pruiezioni di l'agenzia, l'efficienza energetica duveria furnisce più di u 40% di a riduzione di l'emissioni di gas serra ligati à l'energia in i prossimi 20 anni in u Scenariu di Sviluppu Sostenibile di l'IEA.
L'agenzia parigina hà nutatu chì i minori investimenti in edifici à risparmiu energeticu è e minori vendite di vitture nove in mezu à a crisa ecunomica aggravanu ulteriormente u lentu prugressu in materia di efficienza energetica quest'annu.
À u livellu mundiale, l'investimenti in l'efficienza energetica sò in traccia di calà di 9% quest'annu.
I prossimi trè anni saranu u periodu criticu in u quale u mondu averà a pussibilità di riversà a tendenza di rallentamentu di u miglioramentu di l'efficienza energetica, hà dettu l'IEA.
«Per i guverni chì sò serii nantu à u rinfurzamentu di l'efficienza energetica, a prova di tornasole serà a quantità di risorse chì dedicanu in i so pacchetti di ripresa ecunomica, induve e misure di efficienza ponu aiutà à stimulà a crescita ecunomica è a creazione di impieghi», hà dettu Fatih Birol, u direttore esecutivu di l'IEA, in una dichjarazione.
«L'efficienza energetica duveria esse in cima à e liste di cose da fà per i guverni chì cercanu una ripresa sustenibile - hè una macchina di travagliu, face cresce l'attività ecunomica, risparmia soldi à i cunsumatori, mudernizeghja l'infrastrutture vitali è riduce l'emissioni. Ùn ci hè scusa per ùn mette assai più risorse daretu à questu», aghjunse Birol.
Data di publicazione: 09 dicembre 2020